Nauta® Service

Nauta® Service voor alle Hosokawa Micron apparatuur

De meeste poederfabrikanten zullen de naam Nauta wel kennen, maar niet iedereen weet dat de Nauta-afdeling van Hosokawa Micron, behalve mengers, nog veel meer te bieden heeft.

Naast batch en continu mengers, ontwikkelt en produceert Hosokawa Micron tevens droog- en agglomeratieapparatuur. Dan zijn er nog aanverwante zaken zoals bolsegmentschuiven, monsternemers, kluitenbrekers, stortkabinetten, evenals apparatuurbehuizingen en laboratoriuminstallaties.

Het Serviceteam van Hosokawa houdt zich bezig met reparaties en onderhoud aan al deze apparatuur, zowel op locatie als in onze vestiging in Doetinchem.

Transparantie

Service Team Manager Gerrit Hoefman werkt al ruim 20 jaar bij Hosokawa en vertelt ons over de sterke punten van zijn afdeling: "We hebben alles in eigen hand in deze business, van engineering tot en met inbedrijfstelling. Dan is er onze open en transparante werkmethodologie: een klant kan op elk moment naar binnen lopen en over onze schouders meekijken. Hiermee kunnen wij onze betrokkenheid en betrouwbaarheid aantonen, met langdurige samenwerkingsverbanden die hebben geleid tot het creëren van stevige banden tussen ons en onze klanten.

Serviceverzoeken

Service Sales Engineer Marcel Meijer werkte al in de jaren tachtig van de vorige eeuw voor het bedrijf, nog voor de fusie van Nautamix Haarlem en Vrieco Zelhem. Hij beschrijft hoe zijn afdeling aanvragen voor service behandelt. Hij of één van zijn collega's zal de oproep van de klant aannemen en beginnen met het analyseren van de onderliggende problemen terwijl de klant de situatie uitlegt. "In dat stadium zullen we al suggesties doen over de mogelijke oorzaken.Als we hier geen dingen kunnen vinden en dan kunnen we vragen om foto's te zien of de locatie bezoeken om het probleem zelf te onderzoeken. De volgende stap is om een offerte voor te bereiden voor het werk en de benodigde onderdelen. Na acceptatie van de offerte gaan we over tot de planningsfase. Preventief onderhoud is ook een belangrijk aspect van ons werk: het inspecteren van de meest kritieke aspecten tijdens overeengekomen perioden, zonodig met behulp van trillingsmetingen en andere tests op de apparatuur van de klant."

Kwaliteit

Naast procesingenieurs werken er veel andere technisch gekwalificeerde medewerkers bij Hosokawa Micron. Ze zijn niet alleen beschikbaar om defecten zo snel mogelijk te herstellen, zodat u terug kunt gaan naar het bedienen van uw klanten, ze kunnen ook opleidingen voor uw personeel verzorgen. Onze uitgebreide testfaciliteiten dragen eraan bij dat er geen apparatuur het pand verlaat zonder een grondige inspectie en goedkeuring. Gerepareerde apparatuur kan ook worden getest voordat deze weer in gebruik wordt genomen.

Compleet servicepakket:

  • Inspecties
  • Preventief onderhoud
  • Probleemoplossing
  • Reparaties en verbouwingen
  • Procesoptimalisatie
  • Modificaties
  • Verplaatsing van installaties
  • Inbedrijfstelling van nieuwe of gebruikte apparatuur
  • Benodigde certificeringen, zoals CE of ATEX

Wilt u meer weten over onze Nauta® Service, neem contact op met ons Serviceteam via +31 314 373 372 of vul onderstaand contactformulier in.

Contactformulier